Programe de vacanță în limba germană la DEKA. Călătorie în jurul lumii.
Nu este un secret pentru nimeni faptul că pur și simplu a călători este un element educativ în sine. Călătoriile ne pot schimba perspectiva și ne pot face conștienți de diferitele culturi. Totuși, aceasta nu înseamnă că nu putem explora lumea din sala de clasă!
Subiectele din jurul călătoriilor permit integrarea geografiei și culturii în mediul de învățare. În primul rând, promovează un sentiment de aventură și este un memento că există atât de multe de explorat. Un alt motiv favorit pentru alegerea temei este că pregătește scena pentru a prezenta toate locurile uimitoare în care cărțile te pot duce pe tine și pe copiii tăi. În plus, promovează diversitatea și aprecierea diferențelor culturale.
Aceasta a fost, timp de cinci zile, călătoria în jurul lumii la DEKA. Ia-ți pașaportul și pregătește-te pentru o aventură pe tot globul!
Ziua 1
Înainte de a începe, copiii și-au construit propriul pașaport și l-au personalizat cum și-au dorit. În fiecare zi, l-au folosit și pentru a-și lua notițele importante.
Tipuri de transport
În funcție de destinație, există o multitudine de vehicule care sunt potrivite pentru a călători în diferite locuri. De exemplu, poți merge pe uscat dacă există drumuri și autostrăzi disponibile; sau poate pe calea aerului dacă distanța este prea mare; sau chiar pe apă dacă locuiești pe o insulă. La DEKA, am explorat diferitele mijloace de transport care există prin introducerea unui vocabular nou legat de acestea în limba germană (de exemplu – avion, tren, mașină, autobuz, navă, bicicletă – Flugzeug, Zug, Auto, Bus, Schiff, Fahrrad) folosind imagini și jocuri.
Este o știință reală că învățarea unei limbi străine se realizează mult mai rapid și mai eficient atunci când se folosesc metode de predare cu repetare, iar copiii au fost încurajați să repete cuvintele de mai multe ori în cor și individual și să pună întrebări: Ce este asta? Aceasta este o mașină. – Was ist das? Das ist ein Auto.
Destinații de călătorie
Introducerea unui vocabular nou în jurul temei „destinații de călătorie” vine de asemenea în completarea menționării mijloacelor de transport (ex. la mare, la munte, la lac, la țară, în străinătate, la o insulă, junglă – Ans Meer, in die Berge, an den See, aufs Land, ins Ausland, auf eine Insel, der Dschungel) prin poze sau imagini care dispar.
Unde călătorești anul acesta? – Wohin reist du dieses Jahr?
Călătoresc la munte. – Ich reise in die Berge.
Cu ce călătorești la munte? – Womit fährst du in die Berge?
Călătoresc cu mașina. – Ich fahre mit dem Auto.
Ziua 2
Continentele și oceanele
Învățarea celor șapte continente și a oceanelor este importantă pentru copii în extinderea orizontului lor despre planeta Pământ. Prezentarea vizuală a informațiilor și asocierea lor cu o activitate captivantă poate fi o modalitate excelentă de a ajuta elevii să înțeleagă conținutul încă necunoscut.
Am folosit fișe de lucru, iar copiii au identificat continentele pe hartă în limba germană. Apoi, fiecare copil prezintă continentele: Das ist Europa. – Aceasta este Europa. Das ist Afrika. – Aceasta este Africa.
Ziua 3
Capitalele europene
De ce trebuie să învețe copilul tău despre capitalele lumii?
Învățarea despre capitalele lumii îi va ajuta pe copii în următoarele moduri:
Îi ajută să obțină cunoștințe despre lume.
Îi ajută să-și perfecționeze abilitățile de geografie.
Construiește fundația pentru țări și capitale, care ulterior le vor ajuta din punct de vedere academic.
Indiferent dacă am ales să utilizăm hărți interactive, chestionare sau activități de joc de rol, există multe modalități distractive și captivante de a-i învăța pe copii despre țările europene. Încorporând aceste activități în lecțiile de germană, copiii își dezvoltă cunoștințele de geografie, istorie și cultură, dezvoltând în același timp abilități academice, sociale și de comunicare importante.
Ziua 4
Arts & crafts
Culori
Încă din copilărie, copiii sunt încurajați să învețe despre o multitudine de lucruri diferite, cum ar fi alfabetul, numerele sau animalele, și chiar dacă acestea sunt subiecte atât de importante, există și alte aspecte care trebuie încorporate în procesul lor de învățare. Acesta este cazul cunoștințelor de cultură și geografie.
În epocile timpurii, steagurile erau folosite pentru a simboliza diferitele grupuri care trăiau într-un teritoriu. Când au fost ocupate primele teritorii și au fost înființate primele țări, steagurile au fost folosite pentru a proclama fie posesia, fie suveranitatea acelui pământ.
Din acel moment, fiecare țară și-a creat steagul în culori și simboluri specifice care au avut o semnificație importantă pentru istoria și cultura lor și, uneori, s-au schimbat dacă avea loc un eveniment important. Cele mai comune simboluri în steaguri sunt luna, soarele, stelele, crucile, triunghiurile și pătratele.
La școala de vară am folosit imagini pe care copiii le-au decupat și au construit stegulețe cu ajutorul unor scobitori.
Copiii au învățat să spună ce culori văd pe steag: albastru, galben, roșu etc.
Când copiii recunosc steagul, au fost încurajați să spună – Aceasta este Italia. Italia este în Europa. Das ist Italien. Italien liegt in Europa. Aceasta este Tanzania. Tanzania se află în Africa. – Das ist Tanzanien. Tanzanien liegt in Afrika.
Stânga, dreapta, drept înainte, înapoi
Studiile arată că încorporarea activităților fizice și a mișcării în clasă ajută la îmbunătățirea comportamentului elevilor, a prezenței și a rezultatelor școlare. La școala de vară a fost ușor să introducem mișcare în sala de clasă, marcând zone în încăpere. Un copil călătorește și un alt copil explică drumul. Copilul care călătorește poate face doar ceea ce i se spune.
De exemplu: Călătorești până la mare, mergi drept, la stânga, la dreapta etc. Du reist ans Meer, du gehst geradeaus, nach links, nach rechts usw
Obiecte de călătorie
Introducerea unui vocabular nou în jurul temei „obiecte de călătorie” (de ex. valiză, costum de baie, aparat de fotografiat, jachetă, pălărie, bani, ochelari de soare etc. – Reiseobjekte (zB. Koffer, Badeanzug, Kamera, Jacke, Hut, Geld, Sonnenbrille, usw) prin intermediul unui puzzle.
Ziua 5
Recapitulare
Am ales o metodă distractivă de a face recapitularea finală, folosind o planșă de carton mousse pe care am desenat și scris în limba germană. De asemenea, am folosit planșa ca suport pentru puzzle-ul realizat înainte.
Fiind o suprafață versatilă, stegulețele din scobitori și-au găsit locul perfect, fiind înfipte cu mare precizie în desenul continentului corespunzător. Copiii au numit continentele, oceanele, țările și capitalele în limba germană. Și-au reamintit, printre altele, mijloacele de transport, obiectele de vestimentație și au pus cap la cap puzzle-ul.
Pe lângă activitățile distractive din cadrul ședințelor, există nenumărate beneficii ale cursurilor de limba germană pentru copii la DEKA.
Un copil înscris la cursurile intensive de vară ale Die Deutsche Akademie Bukarest:
- își va consolida nivelul de competență lingvistică și pe perioada vacanței
- va exersa o întreagă varietate de structuri lexico-gramaticale datorită contextelor tematice diferite (de la expresii uzuale în socializare până la vocabular asociat artelor)
- își va satisface interesul și curiozitatea pentru anumite subiecte, prin expunerea la o gamă generoasă de teme (de la cinematografie la călătorii)
- își va dezvolta o serie de talente prin intermediul limbii germane (de exemplu, abilități actoricești, talentul la scris sau la pictură, etc.)
- își va ridica nivelul de cultură generală prin concentrarea pe subiecte cu valoare socio-culturală consistentă
Vă așteptăm la cursuri!
Foto: Raluca Neferu