• Cursuri de germană
  • Cursuri de vară intensive
  • Despre noi
  • Blog
  • Contact
  • Plăți Online
    Întrebări?
    0733 102 155
    [email protected]
    • Facebook
    • Twitter
    • LinkedIn
    • Instagram
    • Youtube
    Germană Copii - Invata Germana Usor – Cursuri Germana Copii si Adolescenti
    • Cursuri de germană
    • Cursuri de vară intensive
    • Despre noi
    • Blog
    • Contact
    • Plăți Online

      De ce DeKA

      Prima pagină » Blog » Programul RULER adoptat de Die Deutsche Akademie Bukarest: scop, semnificaţie, beneficii

      Programul RULER adoptat de Die Deutsche Akademie Bukarest: scop, semnificaţie, beneficii

      • Posted by Dinu Tiberiu
      • Categories De ce DeKA
      • Date mai 9, 2022
      • Comments 0 comment

      Autoare: Ilinca Stroe

      “Climatul emoţional dintr-o sală de clasă pare cel mai bun indicator al implicării elevilor, al performanţei lor academice, precum şi al comportamentului lor.”

      (Dr. Mark Brackett, Director al Yale Center for Emotional Intelligence)

      Începând cu anul şcolar 2020-2021, Die Deutsche Akademie Bukarest se diferenţiază de alte organizații educaționale printr-o particularitate anume: suntem, în momentul de faţă, singurul centru de predare a limbii germane din România în care se utilizează programul RULER pentru stimularea învăţării socio-emoţionale în mediul şcolar.

      Ce înseamnă „RULER”. Este acronimul englezesc pentru cele cinci abilităţi esenţiale ale inteligenţei emoţionale: recunoaşterea (recognising), înţelegerea (understanding), identificarea (labelling), exprimarea (expressing) şi reglarea (regulating) emoţiilor. Emoţiile, conform cercetărilor recente, ne influenţează atenţia, memoria şi capacitatea de a lua decizii, ne alimentează creativitatea şi dispoziţia mentală, ne determină performanţa şcolară şi profesională. Prin urmare, valoarea emoţiilor în activitatea noastră cotidiană e incontestabilă şi devine extrem de important să recunoaştem emoţiile proprii şi pe ale celorlalţi, să le înţelegem cauzele şi consecinţele, să le putem numi cu precizie, să ni le exprimăm respectând normele socio-culturale ale contextului în care ne aflăm şi să ni le gestionăm în mod înţelept. Realizând toate acestea în cadrul şcolii, creăm pentru copii un mediu de învăţare propice, benefic, stimulant.

      De unde provine RULER. Programul a fost conceput la Yale Center for Emotional Intelligence din cadrul Facultăţii de Medicină al prestigioasei Yale University din Statele Unite ale Americii. În ultimele două decenii, programul a ajuns să fie implementat, de la nivel preşcolar la cel liceal, în mii de şcoli din SUA şi din lume.

      Obiectivul RULER. Programul are drept scop implementarea sistemică a învăţării sociale şi emoţionale în toate aspectele vieţii şcolare de zi cu zi. Se urmăreşte, concret, aplicarea principiilor inteligenţei emoţionale în educaţie, astfel încât ele să modeleze stilul de leadership al managerilor educaţionali, stilul de predare al profesorilor, felul cum învaţă elevii şi modul în care familiile îi sprijină pe copii în procesul învăţării.

      Beneficiile programului RULER. Abordarea educaţiei prin prisma inteligenţei emoţionale este adoptată „de sus în jos” în şcolile care aderă la RULER. De la nivelul managementului şcolii, abordarea este preluată de profesori, promovată atât prin interacţiunea profesor-elev, cât şi în relaţia profesor-părinte, şi sfârşeşte prin a influenţa pozitiv chiar şi mediul familial în care părintele sprijină efortul de învăţare al copilului. Astfel, toate grupurile-ţintă menţionate beneficiază de avantajele programului.

      Personalul şcolar

      • îşi asigură un mediu de lucru sănătos, plăcut şi binefăcător
      • se bucură de o stare fizică şi mentală mai bună, fiind ferit de stres extrem sau de burnout

      Părinţii

      • îşi dezvoltă o relaţie mai apropiată şi mai profundă cu copilul
      • se simt capacitaţi să întreţină un mediu familial pozitiv şi armonios
      • devin mai siguri pe sine în sprijinirea şi stimularea efortului de învăţare al copilului

      Copiii

      • îşi dezvoltă inteligenţa emoţională
      • învaţă într-un mediu sănătos, echilibrat, protector
      • se simt ascultaţi, respectaţi, înţeleşi şi integraţi la şcoală
      • au prezenţă mai bună şi obţin rezultate şcolare mai bune
      • sunt mai feriţi de probleme disciplinare cum ar fi bullyingul sau consumul de alcool/droguri

      În perspectiva unui viitor marcat de prezenţa crescândă a inteligenţei artificiale (de la roboţi industriali la software), a educa un copil după principiile inteligenţei emoţionale înseamnă a-i asigura un loc aparte, original şi privilegiat printre oamenii înzestraţi cu capacităţile necesare pentru a imprima acelui viitor o bună orientare umană.

       

      Die Deutsche Akademie Bukarest, divizia de limba germană a International House Bucureşti, oferă cursuri de germană online și față în față pentru copii de 7-17 ani, inclusiv în vederea pregătirii pentru examenele internaționale ÖSD („Österreichisches Sprachdiplom”).  Informaţii şi înscrieri: [email protected] sau 0733 102 155.  

      Tag:programul RULER

      • Share:
      author avatar
      Dinu Tiberiu

      Previous post

      Fokus auf Deutsch: 11 lucruri mai mult sau mai puțin cunoscute despre limba germană
      mai 9, 2022

      Next post

      Cum reușim să stăpânim limba lui Goethe? „Grit” în învățarea germanei
      mai 12, 2022

      You may also like

      cursuri germana pentru scolari
      Emoţiile la şcoală: o abordare Die Deutsche Akademie Bukarest unică în România
      9 mai, 2022

      Leave A Reply Anulează răspunsul

      Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

      CAUTĂ

      Categorii

      • Activități pentru acasă
      • De ce DeKA
      • Examene ÖSD
      • Învățând germana
      Cum învață adulții germana? Experiența cursanților IH București
      Cum învață adulții germana? Experiența cursanților IH București (2)
      07iul.2022
      Cum e să înveţi germana perspectiva copilului
      Cum e să înveţi germana: perspectiva copilului
      08dec.2021
      Cum e să ştii limba germană perspectiva profesorului
      Cum e să ştii limba germană: perspectiva profesorului
      08dec.2021

      Die Deutsche Akademie Bukarest este marcă înregistrată International House București.

      CONTACT

      • Adresa: Str. Lânăriei, nr. 93-95, București, România
      • TELEFON: +40 733 102 155
      • Mail: [email protected]
      HAI ÎN ECHIPA NOASTRĂ! PROMISIUNEA IH FAŢĂ DE CLIENŢI

      ACREDITĂRI

      Copyright © 2021 IHB LANGUAGE TRAINING CENTER S.R.L.

      • POLITICA DE CONFIDENŢIALITATE
      • TERMENI SI CONDIŢII